Kasiino turvalisus – kui alljärgnevaid punkte pole täidetud, ei soovita me kasiinot
Maailmas on tuhandeid online kasiinosid, ent see ei tähenda, et me näitaksime oma lehel iga kasiinot. Selleks, et me üldse kaaluksime portaali kajastamist, peab see täitma vähemalt alljärgnevad nõuded.
- Ametlik tegevusluba. Kasiinol peab olema tegevusluba ja seda mitte ainult Eestis, vaid lisaks veel mõnes usaldusväärses seadusandluses. Üks sellistest on näiteks Malta MGA litsents või Curaçao litsents. Viimane pole küll nii karm, seega me suhtume killukese skeptikaga nendesse kasiinodesse. Kõige olulisem on aga Eesti ametliku hasartmänguloa olemasolu.
- SSL-sertifikaat. Kui kasiino kasutab SSL-krüpteeringut, on suhtlus kasiinolehe ja mängija vahel turvaline. Niiviisi ei saa kasiino veebilehele sisestatud andmed jõuda valedesse kätesse. Enamus brausereid ütlevad automaatselt, kas portaalis on standardkrüpteering olemas või mitte, ent sa saad seda kontrollida ka ise. Krüpteeritud veebilehe URL-i alguses on “https”, mitte “http”. Enamus brausereid näitavad lisaks ka väikest lukusümbolit – see viitabki SSL-krüpteeringule.
- Turvalised makseviisid. Ülalmainitud nõue kehtib ka makseviiside pakkujatele. Kõik kasiino kaudu tehtavad maksed peaksid olema krüpteeritud ning makseviisidena peaksid olema kasutusel ainult tunnustatud ja tuntud makselahendused.
- RNG. RNG ehk “Random Number Generator” viitab tehnoloogiale, mis tagab kasiino juhuslikkuse. Tänu sellele ei saa kasiino kunagi ise kontrollida mängude kulgu. Kasiinomängude ettearvamatus on just üks kõige põnevamaid asju – ilma RNG-ta poleks mängimine eriti lõbus ega aus. Online kasiinos kasutusel olev juhunumbrite generaator peaks olema testitud kolmanda poole poolt, et oleks võimalik usaldada kasiinos kasutusel olevat tehnoloogiat.
- Vastutustundlik mängimine. Mängimine peaks olema lõbus, ent vahel võib sellest saada sõltuvus. Online kasiinos peaks olema kasutusel piisavalt tööriistu ja abivahendeid, mis aitavad mängijal kontrollida mängurlust. Näiteks peaks kasiino saama mängukontot peatada või sulgeda, määrama mängulimiite või ennetama mängimist täielikult. Kasiinol peaks olema ka infoleht, kus on kirjas nipid ja abinumbrid, mis suunavad hasartmängusõltuvuse lahendamise juurde.
Arvustuste ülesehitus
Oma kasiinoarvustustes pöörame me tähelepanu nii kasiinole tervikuna kui ka selle üksikasjadele. Me katsetame kasiinot samm-sammult, loeme kasutustingimusi ning veendume, et saaksime kasiino tegevusest parima ülevaate.
Oma arvustuste sisus proovime me kõik kasiinoga seotud faktid sinuni tuua võimalikult lihtsasti arusaadavalt, et saaksid juba esimesel pilgul aru, mida kasiino pakkuda suudab, nt millised on mänguvalikud või boonused.
Kuna paljud mängijad keskenduvad esmajoones kasiino tervitusboonusele, anname ka sellele olulise rõhu. Esitleme üheskoos boonusega ka selle kasutustingimusi ja piiranguid, et neid oleks alati lihtne leida. Kui boonusel on väga ranged tingimused, võtame seda oma hinnangu moodustamisel arvesse.
Me rõhume tugevalt ka kasiino mänguvalikule, kuna kasiino oleks täielik null ilma oma mängudeta. See on aga jällegi mitmetahuline küsimus: ühest küljest on tore suur mänguvalik, ent samas peab valik olema ka kvaliteetne ja omapärane. Mängude hulk ei määra alati kasiino headust, vaid selles mängib rolli ka tarkvarapakkujate kvaliteet ja tunnustus. Me pöörame tähelepanu ka sellele, kui lihtne on mänge üles leida. Lihtne otsingukast ei ole enam parim lahendus – ilma korralike filtriteta on tänapäeva suures mänguvalikus sisuliselt võimatu leida sobilikke mänge üles.
Kõige tipuks on oluline ka klienditeenindus. Me keskendume sellele, kui lihtne on vastuseid saada ja millises keeles teenindust pakutakse. Enamjaolt võtame kasiino klienditeenindusega ühendust ja anname oma hinnangus teada, kui see ei vastanud meie ootustele. Sama olulised on ka maksed: me uurime sisse- ja väljamakseviise, võimalikke tasusid ja kiirust. Tänapäevase standardi kohaselt töötlevad kasiinod makseid mõne minuti jooksul, seega mitmepäevane ooteaeg on suur miinus.
Kasiinoarvustuste tähehinnangud
Lisaks arvustustele sisaldavad meie kasiinoülevaated hinnanguid, mis koosnevad 6 punktist: boonused, mänguvalik, välimus, kasutajasõbralikkus, klienditeenindus ja rahakanded. Kõigil neist on veel omakorda oma tingimused ning me anname igale hinnangu 5 tärni skaalal. Niimoodi võib mõni kasiino osutuda 5-tärni kasiinoks, mõned aga hoopis 3-tärni kasiinoks.
Boonused
Me võtame arvesse tervitusboonuseid, VIP-programme, taaslaadimisboonuseid ning boonuste tingimuste õiglust.
- 5 tärni: Kasiinol on erakordsed tervitusboonused, õiglased tingimused ning mängijatele jagatakse regulaarselt boonuseid, korraldatakse kampaaniaid ja pakutakse VIP-programmi.
- 4 tärni: Kasiinol on head boonused, tingimused on mõistlikud ja pakutakse ka mõningaid taaslaadimisboonuseid.
- 3 tärni: Kasiinol on tervitusboonused, aga tingimused pole eriti head või ignoreeritakse mängijaid pärast esimest sissemakset ning rohkem boonuseid ei jagata.
- 2 tärni: Kasiinol on mõned boonused, aga need on väga väikesed või väga halbade tingimustega.
- 1 tärn: Kasiinol pole üldse boonuseid.
Mänguvalik
Kõige olulisem on mänguvaliku mitmekesisus, mängude hulk, live-kasiino kvaliteet ning tuntud mängutootjate olemasolu. Mänguvalikut hinnatakse 5-tärni süsteemi abil, millest läheb pool tärni maha (või juurde) vastavalt olukorrale: näiteks kui kasiinol pole lauamänge, aga on see-eest tuhandeid slotimänge. Kasiino saab ühtlasi pool tärni juurde spordipanuste korraldamise eest.
Tärnide hindamiseks peab kasiino täitma järgnevaid punkte:
- Kasiinos on tuntud jackpotislotid (nagu Mega Moolah, WOWPot slotid, Hall of Gods jt)
- Kasiinos on tuntud mängutootjad (nagu Microgaming, NetEnt ja Play’n GO)
- Live-kasiino mängud on Evolutioni või mitme erineva tootja poolt pakutud
- Kasiinos on üle 1000 mängu
- Kasiinos on mõistlik hulk lauamänge (vähemalt paar blackjacki ja ruletilauda, vähemalt paar videopokkerit)
Tärne jagatakse järgnevalt:
- 5 tärni: kõik 5 kriteeriumit peavad olema täidetud
- 4 tärni: 4 kriteeriumit on täidetud
- 3 tärni: 3 kriteeriumit on täidetud
- 2 tärni: 2 kriteeriumit on täidetud
- 1 tärn: 1 kriteerium on täidetud
Välimus
Välimust on kõige raskem hinnata, sest maitse üle siiski ei vaielda – mõnele meeldib minimalistlik välimus, mõni eelistab värvikat portaali. Me hindame kasiinosid aga sellest vaatevinklist, kui palju mõttejõudu on pandud temaatika loomisele, kas kasiino näeb teistest erinev välja, kui hästi veebilehe teema töötab ja kas see segab mängimist.
- 5 tärni: Kasiino disain on kaunis ja kaasahaarav. See sulandub täiuslikult ühte ja eristub teistest.
- 4 tärni: On selge, et kasiinot on hoolikalt disainitud. Välimus on kena ja ühtlane kogu portaalis.
- 3 tärni: Kasiino on okei välimusega, aga mitte kõige moodsam ega unikaalsem.
- 2 tärni: Kasiino on vananenud välimusega.
- 1 tärn: Kasiino on nii kole, et teeb silmadele haiget.
Kasutajasõbralikkus
Kasutajasõbralikkust on samuti raske hinnata objektiivselt. Üks kasutajasõbralikkuse suurimaid probleeme on intuitiivsus, ent tihtipeale muutub lehitsemine lihtsamaks kasutamise käigus. Me arvestame ka sellega, kui lihtne on infot leida ning kui kiiresti mängud ja portaal laadivad. Me anname miinuspunkti, kui kasiino on viletsalt tõlgitud ja kasiino kaotab automaatselt kohe ühe tärni, kui portaal pole eestikeelne.
- 5 tärni: Kasiino on väga kasutajasõbralik, lehitsemine on ülimalt intuitiivne.
- 4 tärni: Kasiino on kergesti kasutatav, infot on lihtne leida.
- 3 tärni: Kasiino töötab korralikult, aga lehitsemine on kohmakas või keeruline.
- 2 tärni: Kasiino veebilehel on palju probleeme.
- 1 tärn: Kasiinos on võimatu navigeerida. Miski ei ole õiges kohas, info on peidetud või seda pole, mängud ei tööta korralikult.
Klienditeenindus
Klienditeeninduse puhul hindame me 24/7 toe olemasolu, eestikeelset tuge ning mitmete erinevate kontakteerumisviiside olemasolu.
Me anname ühe tärni iga järgneva punkti eest:
- E-posti tugi
- Live-chati VÕI telefonitugi
- 24/7 klienditeenindus
- Eestikeelne teenindus vähemalt mingil ajal päeva jooksul
- Klienditeenindus on professionaalne ja kiire.
Tänapäeval on telefonitugi asendunud üldiselt live-chatiga, seega oleme need kombineerinud ühe tärni alla. Kasiino klienditeenindus saab 5 tärni, kui klienditeenindus on saadaval 24/7, klienditeenindus on eestikeelne vähemalt osaliselt ning saad ühendust nii e-posti kui ka live-chati teel. 3-tärni teenindus võib saada näiteks juurde ühe tärni ka siis, kui neil on lisaks telefonitugi olemas.
Rahakanded
Mis puudutab sisse- ja väljamakseid, siis mõistagi kajastame me Playin.ee portaalis ainult turvaliste maksetega kasiinosid. Siiski on rahakannetel mitmeid erisusi: näiteks makseviisid, teenustasud ja kiirus. Samuti tuleks arvestada KYC-protsessi kiirusega. Kasiino kaotab automaatselt tärni siis, kui väljamaksetele rakendatakse teenustasu.
Tärnide kriteeriumid on järgnevad:
- Kasiinos on mitmeid turvalisi makseviise (v.a. kontovabade kasiinode puhul)
- Väljamakseid tehakse 24 tunni jooksul
- Ülekanded on tasuta (pool tärni võetakse maha, kui mõned makseviisid võtavad teenustasu)
- Võidud on maksuvabad
- Väljamaksete minimaalsed ja maksimaalsed limiidid on mõistlikud
Tärne jagatakse järgnevalt:
- 5 tärni: Kõik kriteeriumid on täidetud
- 4 tärni: Vähemalt 3 kriteeriumit on täidetud
- 3 tärni: Vähemalt 2 kriteeriumit on täidetud
- 2 tärni: Vähemalt 1 kriteerium on täidetud
- 1 tärn: Ükski kriteerium pole täidetud
Lugejate arvustused
Üks meie kasiinoarvustuste kõige olulisemaid osasid on lugejate saadetud kommentaarid ja hinnangud. Ehkki me kulutame palju aega oma arvustuste loomisele, tuginevad need siiski meie isiklikule kogemusele. Seetõttu on põnev kuulda teiste mängijate kommentaare. Mängijate hinnangud peegelduvad kohe kasiino üldhinnangus.
Seega, kui sul on mõne kasiino kohta arvamus, anna sellest teada, et ka teised lugejad teaksid, mida oodata. Me vaatame kõik kommentaarid käsitsi üle spämmi vältimiseks. Seega, sinu kommentaar võib ilmuda mõne tunni pärast. Me avaldame ainult sellised kommentaarid, mis tuginevad sinu reaalsele kogemusele ja toovad teistele ka mingit kasu. Mida sisukam on sinu arvustus, seda rohkem see teisi aitab.